I går var det igjen duket for Bratmans Calmato... Denne flytypen har vist seg bortimot umulig å kontrollere, til tross for at det har vært et pågående prosjekt siden like etter påske. Gjentatte ganger har det vært forsøkt å få dette forbanna flyet airborne. Tre ulike flyplasser har vært testet, alle med samme merkelige luftforhold. Første gang, på Hellerudsletta, kom vi utfor en luftlomme som gjorde at flyet plutselig stupte ned i granskogen i full fart. Andre ganger har det også vist seg at det vanligvis så stabile luftrommet over Rotnes Airport har spilt oss et puss. Men som sagt; i går var det et nytt forsøk. Om det var avtalt spill vites ikke, men da Baronen var i gang med elleville manøvre blant strømledninger, gjerder og biler på "Gaffa stripa" tikket det inn en melding fra Bratmans bedre halvdel; "flyet er klart til take off". Hun hadde faktisk limt og trukket flyet mens Bratman selv var på flytokt med de øvrige TPA medlemmene. Hun ble umiddelbart overøst med kjærlighetserklæringer fra samtlige av klubbens medlemmer og den tilreisende hangaround Bøbben.
Ja, ja tilbake til saken. Nemlig Calmato Trainer. Som Bratman har gjort rede for tidligere; ikke et enkelt fly å håndtere. Denne gangen holdt det på å gå flere liv under første (og eneste) forsøk på å få det til værs. Selv var jeg utnevnt til kamermann, og som dere ser av den siste videosnutten gjaldt det å kaste seg i dekning i løpet av få sekunder.
Det skal også i rettferdighetens navn nevnes at jeg gjorde et tappert(!) forsøk på å få min nyervervede Corsair 4FU til værs i går kveld. Uten å gå i detaljer røper jeg vel ikke for mye når jeg sier at det ikke ble en suksess. Detaljene regner jeg med Bratman redgjør for på sin blogg..
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar