lørdag 2. mai 2009

I think we have lost an aircraft...

Dramatikk på stripa i går kveld. En litt forsiktig fuktflyvning skulle utføres av Powderfinger og Baronen i kveldstimene i går. Det hele gikk pent og pyntelig for seg inntil Storbonden dukket opp. Mannen har ikke tatt i ei stikke på nærmere ett år, men insisterte på å ta noen runder med flyet som har vist seg å ha uendelig mange liv, altså Baronens grønne lekkerbisken av en Super Cub. Flyet ble mesterlig tatt opp til det som ble antatt å være forsvarlig høyde for en småbrisen Storbonde. Han overtok stikkene og førte flyet noen runder på kveldshimmelen. - Du roller ikke altså sa Baronen. Neida, men en loop må vel være mulig repliserte bonden. Som sagt så gjort. Hva som skjedde i sekundene etterpå er noe uklart, men Supercub'en gikk i allefall rett i bakken med tilnærmet full gass. Delene sprutet til værs, Baronen mente sågar det var snakk om at deler ble observert minst 4 meter over bakken umiddelbart etter det fatale krasjet. Stillhet, banning. En slukøret bonde tar den tunge veien utover jordet og kommer tilbake med flyet i mange, mange deler. Fy, faen nå er jeg forbannet kommer det fra eieren av flyet. Helvete heller, man skal ikke fly annet enn eget fly... Og jeg som hadde gledet meg til en skikkelig flyhelg. Skulle det ligge an til håndgemeng på stripa for første gang i historien? Neida; en hurtigarbeidende havarikommisjon trådde støttende til. Umiddelbar samling i Baronens flyhangar, med rødvin, øl, medium CA og superspray. Det umulige ble mulig, Baronens Super Cub er på vingene igjen i dag. Og en ny regel gjelder heretter for alle, absolutt alle i TPA. Man flyr bare eget fly. PUNKTUM!

Ingen kommentarer: